Conscious Nutrition image

Συνειδητή Διατροφή

ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Η LIDL ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Your nutritional compass

Με περισσότερα από 230 τρέχοντα καταστήματα στην Ελλάδα, εξυπηρετούμε πολλούς πελάτες καθημερινά. Τα περισσότερα από 3.900 προϊόντα Lidl αποτελούν σημαντικό μέρος της διατροφής τους. Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή και η κατανάλωση τροφίμων δεν έχουν μόνο σημαντικές επιπτώσεις στο κλίμα και τη βιοποικιλότητα, αλλά και στην υγεία των πελατών μας.
Ως εταιρεία λιανικού εμπορίου, είμαστε μέρος της βασικής αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων στην Ελλάδα, πιστεύουμε ότι είναι ευθύνη μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας τα καλύτερα προϊόντα για έναν υγιεινό, βιώσιμο τρόπο ζωής.

Διαμορφώνουμε τη γκάμα των προϊόντων μας με βάση την Δίαιτα Πλανητικής Υγείας (Planetary Health Diet - PHD, βλ. πλαίσιο πληροφοριών). Ως εκ τούτου, επιδιώκουμε να επεκτείνουμε συνεχώς τη γκάμα των προϊόντων μας σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης έως το 2050, σύμφωνα με την PHD. Μέχρι το 2030, η Lidl θα αυξήσει το ποσοστό των πωλούμενων τροφίμων φυτικής προέλευσης - όπως οι φυτικές πηγές πρωτεΐνης, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά - κατά 20% και στις 31 χώρες με καταστήματα Lidl. Επιπλέον, θα είμαστε η πρώτη εταιρεία λιανικού εμπορίου που θα δημιουργήσει συνθήκες διαφάνειας για όλες τις κατηγορίες τροφίμων στην γκάμα των προϊόντων μας και στις 31 χώρες με καταστήματα. Οι πελάτες μας θα διατηρήσουν το δικαίωμα επιλογής – μέσα από μία πιο βιώσιμη γκάμα προϊόντων, θέλουμε να διευκολύνουμε τον συνειδητό, υγιεινό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής.

Καλό να γνωρίζετε

Με τη Δίαιτα για την Πλανητική Υγεία (Planetary Health Diet-PHD), η Επιτροπή EAT Lancet ανέπτυξε μία επιστημονικά τεκμηριωμένη διατροφική αντίληψη που εστιάζει τόσο στην ανθρώπινη όσο και στην πλανητική υγεία. Μία δίαιτα κυρίως φυτικής προέλευσης θα καταστήσει δυνατή τη σίτιση του παγκόσμιου πληθυσμού των 10 δισεκατομμυρίων ανθρώπων που αναμένεται το 2050 εντός των πλανητικών ορίων.

ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Προκειμένου να συμβάλουμε σε ένα καλύτερο αύριο, έχουμε θέσει στόχους για να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη γκάμα προϊόντων για έναν υγιεινό, πιο βιώσιμο τρόπο ζωής ανά πάσα στιγμή. Οι δραστηριότητές μας βασίζονται σε τρεις πυλώνες:«Υγιεινή διατροφή»«Βιώσιμη διατροφή» και «Διαφάνεια & Ενίσχυση».

Βελτιώνουμε τα διατροφικά χαρακτηριστικά της γκάμας των προϊόντων μας.

Μέχρι το 2030, η Lidl Ελλάς στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού των δημητριακών ολικής αλέσεως σε ολόκληρη τη γκάμα σιτηρών προϊόντων της σε 10% (σε σύγκριση με το 2023). Η Lidl επεκτείνει επίσης την επιλογή της σε προϊόντα ολικής αλέσεως: Σκοπεύουμε να προσφέρουμε τουλάχιστον μία επιλογή δημητριακών ολικής αλέσεως σε όλες τις σχετικές κατηγορίες προϊόντων έως το 2030.

Στο πλαίσιο των στρατηγικών μειώσεων της Lidl για το 2025, θα μειώσουμε την προστιθέμενη ζάχαρη και το αλάτι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας κατά 20%, σταθμισμένο ως προς τις πωλήσεις.

Έως το 2030, η Lidl Ελλάς στοχεύει να αυξήσει το ποσοστό των πηγών πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης σε σύγκριση με τις πηγές πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης στη γκάμα προϊόντων της σε 30% (σε σύγκριση με το 2022). Ως εκ τούτου, από το 2022 αρχίσαμε να υπολογίζουμε και να αναλύουμε την «αναλογία πρωτεΐνης», η οποία μετρά την αναλογία των πηγών πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης σε σύγκριση με τις πηγές πρωτεΐνης ζωικής προέλευσης. Για να παρέχουμε διαφάνεια για τους πελάτες μας, θα αναφέρουμε την αναλογία πρωτεΐνης μας από το 2025 στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2021-2023. Η επέκταση των αγνών προϊόντων φυτικής προέλευσης της σειράς Vemondo, η σειρά vegan/vegetarian ιδιωτικής ετικέτας μας, δεν απευθύνεται μόνο στους vegan και τους vegetarians, αλλά προσκαλεί όλους τους πελάτες να δοκιμάσουν μία διατροφή περισσότερο βασισμένη σε φυτικές πηγές τροφίμων.

Η γκάμα των προϊόντων μας με φρούτα και λαχανικά αποτελεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας για τη συνειδητή διατροφή στο πλαίσιο του μοντέλου PHD. Στη Lidl θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας καθημερινά μία μεγάλη ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Επιπλέον, θα επικεντρωθούμε στην προσφορά περισσότερων επιλογών σε εποχιακά και τοπικά τρόφιμα – τρόφιμα βιολογικής καλλιέργειας, όπου είναι δυνατόν.

Έχουμε επίσης δεσμευτεί να μειώσουμε τις απώλειες τροφίμων και τα οργανικά απόβλητα κατά 50% το 2030. Για να το επιτύχουμε αυτό, ακολουθούμε εδώ και πολλά χρόνια μία ολιστική προσέγγιση σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, για να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες τροφίμων σε κάθε στάδιο της.

Ευαισθητοποιούμε τους πελάτες μας για να διευκολύνουμε την πιο υγιεινή και βιώσιμη κατανάλωση. Για να βελτιώσουμε τη διαφάνεια και να βοηθήσουμε στην καθοδήγηση των πελατών μας, επισημαίνουμε τα προϊόντα με αναγνωρισμένες σφραγίδες και ετικέτες, όπως η σφραγίδα Fairtrade, η μέθοδος καλλιέργειας και το λογότυπο Bioland.

Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς

«Για να παρέχουμε υγιεινά τρόφιμα σε έναν αυξανόμενο παγκόσμιο πληθυσμό εντός των πλανητικών μας ορίων, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που τρώμε παγκοσμίως. Στη Lidl έχουμε δεσμευτεί εδώ και χρόνια να κάνουμε το καθήκον μας - με βάση τα επιστημονικά ευρήματα της Δίαιτας για την Πλανητική Υγεία». 
Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς

Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Αύξηση των τροφίμων φυτικής προέλευσης* τα οποία πωλούνται έως το 2030 * Σε σύγκριση με το έτος βάσης 2023 - όπως ορίζεται στο PHD: όσπρια, ξηροί καρποί, σπόροι, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά- εξαίρεση αποτελούν οι πατάτες (αμυλούχα λαχανικά)

Αύξηση του ποσοστού των δημητριακών ολικής αλέσεως σε ολόκληρη τη γκάμα σιτηρών προϊόντων μας, σε σύγκριση με το 2023

Αύξηση του ποσοστού των πηγών πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης σε σχέση με τις πηγές πρωτεΐνης ζωικής προέλευσης στη γκάμα των προϊόντων μας, σε σύγκριση με το 2022 ** Ξηροί καρποί, σπόροι, όσπρια και vegan εναλλακτικές λύσεις σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης