ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Η δράση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ενεργειών που αφορούν την ανοιχτή καινοτομία. Το εργαστήριο SUP Free Innovation Lab, το οποίο υποστηρίζεται από τη Lidl Ελλάς, έχει ως στόχο την προώθηση νέων αναπτυσσόμενων τεχνολογιών (disrupting technologies) σε θέματα αειφορίας και προστασίας του περιβάλλοντος. Περιλαμβάνει τη διοργάνωση του μαραθωνίου καινοτομίας SUP Free hackathon και, στη συνέχεια, έναν 5μηνο κύκλο υποστήριξης των λύσεων που θα προταθούν, ώστε οι πρωτότυπες εφαρμογές να μετασχηματιστούν σε παραγωγικές λύσεις.
Στόχος του μαραθωνίου καινοτομίας SUP Free hackathon είναι η δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων για μια ζωή χωρίς πλαστικά μίας χρήσης μέσα από τεχνολογικά εργαλεία, καινοτόμες ιδέες και μεθοδολογίες που μπορούν να έχουν εφαρμογή στην καμπάνια ενημέρωσης, στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην καθημερινότητα όλων μας.
Το SUP Free hackathon κινητοποιεί το δημιουργικό ανθρώπινο κεφάλαιο της κοινωνίας και των επιχειρήσεων, ενισχύει τη δημιουργία και τη νεανική επιχειρηματικότητα, επενδύει στις συνεργασίες, αξιοποιεί την τεχνογνωσία στελεχών που συμμετέχουν και προωθεί την καινοτομία. Εντάσσεται στην προσπάθεια για την ενίσχυση της κουλτούρας καινοτομίας και επιχειρηματικότητας (entrepreneurship) στην Ελλάδα και παράλληλα, για τη δημιουργία οικοσυστήματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στον χώρο της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφορίας. Επιπλέον, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του φαινομένου “brain drain”, δίνοντας στους νέους επιστήμονες και επιχειρηματίες κίνητρα για να παραμείνουν στη χώρα μας.
Παράλληλη επιδίωξη του Sup Free hackathon είναι να προωθηθούν καταλύτες για την τοπική ανάπτυξη, όπως τα ανοικτά δημόσια δεδομένα (open data) που αποτελούν βασικό συστατικό της ψηφιακής οικονομίας και η διασύνδεση με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και με την πρωτοβουλία για την επιχειρηματική κουλτούρα shared value initiative.
Στο SUP Free hackathon συμμετείχαν μηχανικοί, προγραμματιστές, οικονομολόγοι, αναλυτές, περιβαλλοντολόγοι, ερευνητές, φοιτητές και στελέχη επιχειρήσεων, μεμονωμένοι ή σε ομάδες, αλλά και γενικότερα οποιοσδήποτε είχε μια ιδέα σε θέματα που σχετίζονται με την μείωση των πλαστικών μίας χρήσης και ενδιαφέρεται να την αναπτύξει σε ολοκληρωμένη εφαρμογή. Η διοργάνωση υποστήριξε τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους.
Οι ομάδες και οι λύσεις που διακρίθηκαν έχουν τη δυνατότητα να υποστηριχθούν επί 5μηνο για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή (φάση acceleration).
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
- Ψηφιακές εφαρμογές για την ενίσχυση της επικοινωνίας, της διασύνδεσης και της ανάδειξης καλών πρακτικών
- Εφαρμογές ανταποδοτικής ανακύκλωσης πλαστικών
- Εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας για ενημέρωση της κοινωνίας στον πυλώνα της αειφορίας και της κλιματικής αλλαγής
- Εφαρμογές με την χρήση τεχνολογίας blockchain και data analytics
- Προστασία του περιβάλλοντος
- Εφαρμογές δημιουργικής και κυκλικής οικονομίας με κύρια θεματική το περιβάλλον
- Εφαρμογές για βιώσιμες πόλεις
- Υλικά, εφοδιαστική αλυσίδα, περιβαλλοντικό αποτύπωμα προϊόντων, δράσεων και ενεργειών
- Εφαρμογές για πληροφόρηση στην κατανάλωση και ανταποδοτικά σχήματα στις αγορές (loyalty) καθώς και συνδεδεμένα συστήματα πληρωμών (wallets)