Sustainability Hackathon

Ο δεύτερος μαραθώνιος καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για τη βιωσιμότητα, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα είναι γεγονός. H Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της καινοτομίας και συνδράμουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητας.

Πρόκειται για τη δεύτερη δράση ανοιχτής καινοτομίας, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχος η ενεργοποίηση της κοινωνίας και των επιχειρήσεων για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων που αξιοποιούν την τεχνολογία, για να συμβάλλουν σε μια βιώσιμη καθημερινότητα.

OPEN DAY

open day

Oι ενδιαφερόμενοι είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις 22 Μαρτίου 2022 στο διαδικτυακό Open Day του Sustainability Hackathon, όπου έγινε ενημέρωση και παρουσίαση των στόχων του μαραθωνίου, των θεματικών ενοτήτων, της ροής του τις 3 ημέρες της διοργάνωσης, καθώς και του accelerator.    

Sustainability Hackathon

innov

Το φετινό Sustainability Hackathon συγκέντρωσε το ενδιαφέρον ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα! Η διοργάνωση υποστήριξε τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους.

Το τριήμερο 15-17 Απριλίου τα είχε όλα:

 - Καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές για τη βιωσιμότητα, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα

- 6.100 μηνύματα και κλήσεις μέσω της συνεργατικής πλατφόρμας επικοινωνίας 

- Περισσότερα από 110 mentoring sessions με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και στελεχών της αγοράς, οι οποίοι καθοδήγησαν και υποστήριξαν τις ομάδες να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν περαιτέρω την ιδέα τους.

Συνολικά το ενδιαφέρον τους στον μαραθώνιο καινοτομίας εκδήλωσαν περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες, ενώ 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και 5 από αυτές διασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης.

.

Οι Ομάδες

Dataphoria

Dataphoria

Γνωρίστε τη Φένια και τον Αναστάση, τους Dataphoria, μία ομάδα που αξιοποιεί τη χρήση δεδομένων για το καλό του πλανήτη μας. Στο βίντεο που ακολουθεί, μας μιλούν, για την analytics service πλατφόρμα που προσφέρουν σε επιχειρήσεις, οργανισμούς και δήμους, μέσω της οποίας μπορούν να μετρούν, να βελτιώνουν και να επικοινωνούν, τη μετάβασή τους προς την αειφορία… και όλο αυτό με δεδομένα!

JBM team photo

JBM

H δεύτερη ομάδα που εξασφάλισε την είσοδό της στο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης που υλοποιείται στο πλαίσιο του δεύτερου μαραθώνιου καινοτομίας! Ο λόγος για τον Δημήτρη, τον Νικηφόρο, τον Βασίλη και τον Μιχαήλ, τους JBM, μία ομάδα που ανέπτυξε ένα καινοτόμο σύστημα δεδομένων που συμβάλλει στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης νερού στα αστικά κέντρα. Στο βίντεο μοιράζονται το όραμά τους, αλλά και τους στόχους τους για το μέλλον.

Let's Park

Let's Park

Φαντάζεστε κάθε πόλη να είχε πολύτιμες «πράσινες» ασπίδες στο… τσεπάκι της; Η Let’s Park, η τρίτη ομάδα που συμμετέχει στο πρόγραμμα Accelerator του φετινού Sustainability Hackathon, ανέπτυξε μία καινοτόμα, crowdsourcing πλατφόρμα που συνδέει ομάδες πολιτών και Δήμους με σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Πάρκων Τσέπης, μικρών εκτάσεων πρασίνου που θωρακίζουν τις πόλεις απέναντι στην κλιματική αλλαγή.

Gaia

Gaia

Η Gaia είναι η τέταρτη ομάδα που συμμετέχει στο πρόγραμμα Accelerator του φετινού Sustainability Hackathon. Για τη συμμετοχή της δημιούργησε ένα καινοτόμο καπάκι ανακύκλωσης, το οποίο προσαρμόζεται στους υπάρχοντες κάδους και διαχωρίζει τα απορρίμματα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

FoodAllios

FoodAllios

 

H FoodΑlllios συμπληρώνει την πεντάδα των ομάδων που ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον τελικό του φετινού Sustainability Hackathon με μία ιδέα που έχει ως στόχο της τη μείωση της σπατάλης τροφίμων! Έχοντας αναπτύξει μία διαδικτυακή πλατφόρμα για κινητά, η ομάδα επιχειρεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις εστίασης να προσφέρουν στους καταναλωτές αδιάθετα τρόφιμα σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Ο μεγάλος τελικός

final

Νικήτρια ομάδα, αποσπώντας το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, καθώς και 5.000€ σε μετρητά, αναδείχθηκε η Dataphoria!